Važna napomena

Informacije koje se nalaze u dokumentu “First Look” predstavljaju sažeti pregled svakog izazova i dizajnirane su kako bi pomogle vašem timu da odlučite koji izazov želite riješiti. Međutim, da biste uspješno riješili izazov, MORATE preuzeti i detaljno pročitati dokumente o izazovu koji ste izabrali, kao i pravilnik takmičenja “Rules of the Road”. Također, posebno vam preporučujemo da pratite naš vodič “Roadmap” dok izrađujete vaše rješenje za izazov koji ste izabrali. Sve ove dokumente ćete dobiti u digitalnoj formi na engleskom jeziku nakon što izvršite prijavu za takmičenje. Ako vam bude bilo potrebno još bilo kakvo pojašnjenje, slobodno nas kontaktirajte na [email protected].

NAUČNI IZAZOV – MEDICINSKA MISTERIJA

Naš naučni izazov kombinira zanimljivost naučnog istraživanja sa kreativnim izražavanjem putem predstave.

Najvažnije stavke
  • Istražite tijelo čovjeka i bolesti koje ga mogu zadesiti.
  • Osmislite i prezentujte priču o medicinskoj misteriji koja je zadesila nekog čovjeka, lika u vašoj priči.
  • Dizajnirajte i napravite model koji će prikazivati tu medicinsku misteriju i njen simptom.
  • Prezentirajte jednu scenu ili radnju iz vape priče na način da je ona prikazana iz dvije ili više perspektiva (uglova gledanja) u isto vrijeme.
  • Osmislite i prezentujte dva elementa po izboru vašeg tima koji na najbolji način demonstriraju ono što je vama zanimljivo, vaše vještine, talente i vrline.

INŽENJERSKI IZAZOV – ČUDOVIŠNI EFEKTI

Naš inženjerski izazov zahtijeva od učenika da dizajniraju, naprave i testiraju noseću konstrukciju od specifičnih materijala.

Najvažnije stavke
  • Dizajnirajte i napravite konstrukciju koja može nositi određenu težinu bez da se slomi.
  • Testirajte svoju konstrukciju tako što ćete postavljati i uklanjati sa nje utege različitih težina.
  • Osmislite i prezentujte priču u kojoj iznenadna pojava čudovišta ima neočekivane posljedice.
  • Dizajnirajte i napravite specijalne efekte koji će pobliže dočarati iznenadnu pojavu čudovišta i/ili ostala dešavanja sa čudovištem u vašoj priči.
  • Osmislite i prezentujte dva elementa po izboru vašeg tima koji na najbolji način demonstriraju ono što je vama zanimljivo, vaše vještine, talente i vrline.

IZAZOV ZA DRUŠTVENO KORISTAN RAD – UMJETNICI U BIJEGU

Naš izazov za društveno koristan rad je osmišljen na način da uključi učenike u socijalne aktivnosti kojima nastoje riješiti stvarne životne probleme sa kojima se susreće njihova lokalna zajednica.

Najvažnije stavke
  • Izaberite problem sa kojim se susreće vaša lokalna zajednica i osmisle i provedite projekat ili akciju lako biste doprinijeli rješavanju tog problema.
  • Osmislite i odglumite predstavu koja sadrži napetu radnju u kojoj likovi pokušavaju bijeg.
  • U svoju predstavu ugradite informacije o društveno korisnom projektu ili akciji koju ste proveli, na način da su te informacije prezentovane u vidu uputa vašim likovima kako da pobjegnu.
  • U svoju predstavu kroz priču ugradite i informacije o budućnosti vašeg projekta ili akcije.
  • Osmislite i prezentujte dva elementa po izboru vašeg tima koji na najbolji način demonstriraju ono što je vama zanimljivo, vaše vještine, talente i vrline.

IZAZOV ZA MALIŠANE – POP UP KNJIGA

Naš izazov za mališane djeci (od predškolskog uzrasta do 2. razreda osnovne škole) nudi jednostavna iskustva sa kreativnim procesom i pruža im mogućnost da rade zajedno i stiču nova prijateljstva.

Najvažnije stavke
  • Istražite razne stvarne i nestvarne (fiktivne) priče.
  • Osmislite i prezentujte priču koja kombinira elemente stvarnosti i fikcije.
  • Dizajnirajte i napravite neku tehničku spravu.
  • Dizajnirajte i napravite pop up knjigu koja će upotpuniti vašu priču, u prirodnoj veličini njenih likova.
  • Uključite u svoju priču jedan nasumice izabran predmet.

INSTANT IZAZOV

Naši instant izazovi zahtijevaju od timova da razmišljaju brzo, kreativno i kritički.

U svijetu koji se sve više povezuje kulturološki, gdje su sve vrste komunikacije u porastu, a rađa se nova potreba za timskim radom i rješavanjem problema u realnom vremenu, sposobnost brzog rješavanja problema postaje sve više od ključne važnosti.

Tokom takmičarskog dijela manifestacije, timovi će dobiti i jedan instant izazov, te materijale koji su potrebni da se taj izazov riješi. Članovi tima moraju razmišljati “s nogu” i upotrijebiti odgovarajuće vještine kako bi izazov riješili u roku od pet do osam minuta.

Instant izazovi se temelje na osmišljanju nekog performansa, na rješavanju nekog praktičnog zadatka, ili na kombinaciji toga dvoga. Iako svaki instant izazov ima drugačije zahtjeve, u svakom izazovu se nagrađuje timski rad. Instant izazovi su tajna sve do samog takmičenja, a i u toku takmičenja, tako da timovi ne znaju kakav izazov ih očekuje.